Ondanks code rood vanwege de extreme hitte blijft de zorg bij Zuyderland Medisch Centrum vrijdag gewoon doorgaan. De poliklinieken zijn volgens het ziekenhuis geopend zoals gepland.
Zuyderland vraagt patiënten wel vooraf goed te beoordelen of zij veilig naar het ziekenhuis kunnen reizen. Wie zich door de hitte niet goed voelt of extra gevoelig is voor warmte, wordt geadviseerd eerst contact op te nemen met de eigen polikliniek. Samen wordt bekeken of een afspraak eventueel kan worden aangepast of verplaatst. Patiënten die wel naar het ziekenhuis komen, krijgen het advies voldoende water mee te nemen, luchtige kleding te dragen en zich goed tegen de zon te beschermen.