Als u niet tevreden bent met een uitzending of iets anders dat we gepubliceerd hebben, dan kunt u een klacht indienen. RTV Parkstad hanteert een klachtenprocedure die in 7 stappen is opgedeeld:
1. Indienen van een klacht Het indienen van een klacht kan snel en eenvoudig. Dit kunt u doen via het online formulier op onze pagina of per e-mail naar redactie@rtvparkstad.nl.
2. Vast aanspreekpunt voor klachten De hoofdredacteur is de aangewezen persoon om uw klacht te behandelen. Als deze persoon niet beschikbaar is, zal een collega uw klacht registreren en ervoor zorgen dat deze bij de juiste persoon terechtkomt.
3. Vastlegging van de klacht Uw klacht wordt nauwkeurig geregistreerd om deze goed te kunnen behandelen. De gegevens worden uitsluitend gebruikt om onze diensten te verbeteren en voldoen aan de privacywetgeving. Persoonsgegevens worden alleen bewaard zolang de klacht in behandeling is.
4. Reactie binnen 5 werkdagen RTV Parkstad streeft ernaar om binnen 5 werkdagen te reageren op uw klacht. Soms kan een klacht snel worden opgelost, zoals bij het corrigeren van een fout in een publicatie. Is er meer tijd nodig, dan ontvangt u een ontvangstbevestiging met verdere uitleg over de procedure.
5. Onderzoek en beoordeling Uw klacht wordt zorgvuldig onderzocht om de oorzaak te achterhalen en te bepalen of deze gegrond is. Soms kan een klacht voortkomen uit een redactionele of creatieve keuze die mogelijk afwijkt van uw voorkeur. Wij zullen onze bevindingen toelichten wanneer we op uw klacht terugkomen.
6. Corrigerende of preventieve maatregelen Als blijkt dat uw klacht gegrond is, nemen we corrigerende maatregelen. Indien nodig, voeren we ook preventieve maatregelen in om herhaling te voorkomen.
7. Terugkoppeling We houden u op de hoogte van de stappen die genomen worden naar aanleiding van uw klacht. Dit geldt zowel als er een maatregel is getroffen als wanneer er geen verdere actie nodig is.
Mocht u vragen hebben over deze procedure, neem dan gerust contact met ons op via de eerdergenoemde contactgegevens.