Meer Limburgers met een laag inkomen kunnen binnenkort gratis reizen met de bussen en treinen van Arriva tijdens de daluren. Dat hebben de Provincie Limburg en Arriva bekendgemaakt.
De regeling gold al voor mensen met een bijstandsuitkering, maar wordt nu uitgebreid naar inwoners met een inkomen tot maximaal honderd procent van het sociaal minimum. Zij kunnen de OV-pas aanvragen via een nieuw digitaal loket. Dat opent maandag a.s. in Maastricht en vanaf 14 juli in de rest van Limburg.
Met de Dal Vrij Limburg-pas reizen gebruikers op werkdagen gratis buiten de spits en in het weekend de hele dag. Volgens de provincie zijn inmiddels bijna 27.000 passen aangevraagd en helpt de regeling mensen om makkelijker naar werk, zorg, familie en andere activiteiten te reizen.