album-art

00:00
Luister live
Whatsapp onze studio

Olivier Paquay wordt eerste directeur nieuwe citymarketingorganisatie Heerlen

7 juli 2025
Door: 
Kevin Toonstra

De 42-jarige Olivier Paquay uit Eijsden start in augustus als directeur van de nieuwe citymarketingorganisatie van Heerlen. Hij krijgt de leiding over de uitrol van een stadsbrede marketingaanpak die voortkomt uit het recent afgeronde placebrandingtraject. Het doel: het unieke verhaal van Heerlen krachtiger vertellen en de stad beter op de kaart zetten – voor bewoners, bezoekers, bedrijven én investeerders.

Samen bouwen aan een sterk stadsprofiel

De nieuwe organisatie richt zich op de volledige stad en heeft als missie een inspirerend en samenhangend imago van Heerlen neer te zetten. Paquay gaat daarvoor samenwerken met uiteenlopende partners in de stad.

Wethouder Jordy Clemens (cultuur, erfgoed en centrumontwikkeling):

“We hebben al zoveel om trots op te zijn, van Cultura Nova tot Kasteel Hoensbroek. Tegelijkertijd bouwen we verder aan deze stad – denk aan het nieuwe Romeins Museum en de vergroening van pleinen. Deze organisatie helpt ons om dat unieke verhaal beter uit te dragen. Ik ben blij dat Olivier, met zijn kennis en ervaring, Heerlen hierbij gaat versterken.”

Nieuwe fase in citymarketing: van, voor én door de hele stad

De citymarketingaanpak is gegroeid vanuit het bestaande werk van Heerlen Mijn Stad, dat jarenlang het centrum van Heerlen promootte. Ook in het placebrandingtraject speelde deze organisatie een actieve rol. Met de komst van de nieuwe citymarketingorganisatie breekt een nieuwe fase aan. De gemeente en het Ondernemersfonds Heerlen werken samen aan een bredere positionering, gedragen door de hele stad.

Het college bedankt het bestuur van Heerlen Mijn Stad voor hun inzet en betrokkenheid.

Brede ervaring in merkstrategie en communicatie

Paquay brengt ruime ervaring mee. Als ondernemer en merkstrateeg werkte hij onder meer aan het Limburgse klimaatprogramma Wacht Niet Op Water en leidde hij gedragscampagnes op de Groene Loper in Maastricht. Eerder bekleedde hij commerciële en marketingfuncties bij Heineken Nederland en Mediahuis Limburg, en speelde hij een centrale rol in de herpositionering van biermerk Brand.

Hij kijkt uit naar zijn nieuwe rol in Heerlen:

“Heerlen heeft een uniek karakter dat je nergens anders vindt. Ik kijk ernaar uit om de energie die hier leeft samen te vertalen naar een krachtig verhaal, dat zowel binnen als buiten de stad weerklank vindt.”

Verbinder met visie en daadkracht

Ook het Ondernemersfonds Heerlen, mede-initiatiefnemer van de nieuwe organisatie, is enthousiast over de benoeming.

Voorzitter Geerd Simonis:

“Met Olivier halen we iemand binnen met visie, ervaring en daadkracht. We hebben er alle vertrouwen in dat hij een verbindende rol zal spelen tussen ondernemers, partners en inwoners. Zo bouwen we samen aan een betekenisvolle en herkenbare positionering van Heerlen – passend bij de pioniersmentaliteit van onze stad.”

Bron: Gemeente Heerlen

RTV Parkstad

Luister en kijk

RTV Parkstad

Radio: 89,2 FM - 87,5, Kabel - Ziggo: 918
Televisie: Ziggo Kanaal 43 - KPN Kanaal 1495 - Odido Kanaal 882

Omroep Landgraaf

Radio: www.luistertipfm.nl
Televisie: Ziggo Kanaal 49 - KPN Kanaal 1334

Social media

Belangrijk

RTV Parkstad. Alle rechten voorbehouden. Website ontwikkeling door: ISL Marketing
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram