Vandaag is door Netwerk Citymarketing Nederland bekend gemaakt dat Beleef Kerkrade, stadsmarketing label van gemeente Kerkrade, is genomineerd voor de prestigieuze Nationale Citymarketing Trofee. De trofee wordt jaarlijks uitgereikt aan de stad met de beste citymarketing strategie van Nederland. De genomineerden en winnaar van de trofee dienen als inspirerende voorbeelden voor andere steden en regio’s binnen het vakgebied city- en regiomarketing.
Landelijke Top 3
Gemeente Kerkrade timmert met Beleef Kerkrade sinds 2019 stevig aan de weg. Wethouder Tim Weijers (Stadsmarketing) is enthousiast dat de jury Beleef Kerkrade uit een ruim aanbod aan kwalitatieve inzendingen gekozen en genomineerd heeft voor de prestigieuze Nationale Citymarketing Trofee. “Met Beleef Kerkrade delen we op een laagdrempelige manier verhalen over het wonen, werken, ondernemen en recreëren in onze stad. Vanuit een doelgerichte strategie zijn onze inwoners, ondernemers en gasten ambassadeurs voor Kerkrade. Daartoe is de afgelopen vijf jaar intensief samengewerkt met vele partners binnen en buiten de stad. Zo is Kerkrade gepositioneerd als aantrekkelijke woon-, werk- en verblijfsstad. We ontvangen veel positieve respons uit de regio Zuid-Limburg en de grensstreek over onze unieke werkwijze. Deze wordt nu door professionals in het werkveld beoordeeld. Samen met Apeldoorn en Den Haag dingen we met Beleef Kerkrade mee naar dé belangrijkste prijs in het vakgebied stadsmarketing”, aldus Weijers.
Samen voor Kerkrade
Het Beleef Kerkrade verhaal wordt niet door de gemeente, maar vooral door de stad zelf verteld en ingekleurd. Onze inwoners, ondernemers en gasten geven Kerkrade letterlijk én figuurlijk een eigen gezicht, via een uitgekiende marketing- en communicatiemix.
De gemeente wordt daarbij geadviseerd en ondersteund door MijnMarketing.com.
Het bureau is gevestigd in de regio en is al jaren een van de snelst groeiende marketing- en communicatiebureaus in Nederland.
Voorbereiding op de finale
Het team van Beleef Kerkrade gaat zich de komende weken voorbereiden op de finalestrijd van de Nationale Citymarketing Trofee. De drie genomineerde organisaties zijn uitgenodigd om op 12 april a.s. een uitgebreide presentatie te geven voor een vakjury van gerenommeerde deskundigen op het terrein van citymarketing. Op 6 juni wordt tijdens het Nationaal Congres Citymarketing in Tilburg bekend gemaakt wie van de drie genomineerden de prestigieuze prijs mee naar huis mag nemen.