Er was een probleem met de Arriva-bussen waardoor reizigers niet konden in- en uitchecken met hun ov-chipkaart. Hoewel de storing in veel bussen is verholpen, kunnen passagiers in Noord-Nederland en Limburg er nog steeds mee te maken krijgen.
De problemen bij Arriva-bussen in Nederland werden veroorzaakt door softwareproblemen in de boordcomputers. Deze problemen leidden ertoe dat reizigers niet konden in- en uitchecken. Bovendien werkte de buslijninformatie aan de buitenkant van de bus, meestal weergegeven op matrixborden aan de voor- en zijkant van de bus, niet zoals gebruikelijk.
De woordvoerder van Arriva, Inge van Langelaar, meldde dat de problemen rond 11.00 uur waren opgelost in de regio Oost-Nederland, Noord-Brabant en West-Nederland. In de regio Noord-Nederland en Limburg duurde het langer om de problemen op te lossen, maar ook daar namen de problemen geleidelijk af.
Tijdens de periode waarin het in- en uitchecken niet mogelijk was, konden reizigers gratis instappen als een vorm van tegemoetkoming voor het ongemak. Dit werd door Langelaar als een "leuk voordeeltje voor de klant" beschouwd.